tisdag 12 maj 2009

Symaskinsproblem

Idag bestämde jag mig då för att äntligen börja sy på gardinerna till vardagsrummet. Tyget har jag ju haft sen i vintras, men det är lättare sagt än gjort att börja sy, när det kräver att man ska breda ut sig ostört på något golv.. Jag var verkligen nöjd då jag på ca en timme fållat långsidorna på ena gardinen. Mindre nöjd blev jag då jag upptäckte att symaskinen hade falskat med sömmen :( Jag kände nog att allt inte var ok, men den sydde ju.. Så nu får jag då sprätta åtminstone den ena sömmen (hann inte kolla båda sömmarna då jag måste fara o hämta barnen). Skulle det vara fråga om en 70 cm söm så skulle det inte vara så farligt men den här är ju jättelång, 2½ m! Hoppas det inte syns att jag har sprättat. Tydligen ska jag inte få något sytt utan att måsta ta till sprättaren :(

Ikväll är det sonens vårfest på dagis, det ska bli roligt!

Inga kommentarer: