söndag 13 januari 2008

Idag har jag handarbetat! Jag började med att rita av lite mönster från tidningarna jag har lånat från bibban. (Jag har förlängt lånen nu maximalt antal gånger *skäms* så nu blir det dags att föra dem tillbaka, kanske nån annan också skulle vilja låna dem.. ) I en handarbetstidning jag har lånat av Nette hittade jag mönster på en "halarbyxa" åt dottern, perfekt för henne då hon mest kryper ännu. Tyget är inhandlat för ett tag sen redan, men först nu har jag hunnit rita mönstret. Hoppas hinna börja sy här någon dag. I morgon blir det knappast för har tänkt fara till Åbo en sväng om jag hinner, beroende på när Kimmo kommer från jobb. Jag skulle vilja köpa lite nya fiskar till akvariet, men den butiken jag vill handla i (billigast) är öppen bara till 17, så få se. Sen måste jag gå o köpa ett par jumpatossor åt mig också, för har tänkt börja gå på gymet igen nästa vecka, på onsdag närmare bestämt!
Javisst ja.. hann med annat också. Sydde i nya gummiband i dotterns tygblöjeskal (Fuzzi Bunz). Det var riktigt enkelt, när allt kom omkring, hade varit nervös i onödan. Började genast sprätta på nästa blöja :)

Inga kommentarer: