fredag 18 april 2008

Härremintid! Det var vad jag utbrast då jag fick för mig att börja rengöra våra soffor! Jag hade sprutat lite möbelputs på nedre delen av en sittdyna och när jag med en av dotterns små vita rumphanddukar skulle börja gnida och "skölja" så blev handduken nästan svart på tre drag! Jag fick nog gnida länge på den soffan, men alltid kom det lite smuts. Men nog blev den renare skulle jag säga, tyvärr for nog lite av glansen på samma gång. Men vi kommer nog inte att ha sofforna så länge till (*hatar*), bara dottern växer lite så ska vi säkert skaffa nya.
Och ännu blänker diskbänken! Det är nog rekord tror jag :D Men jag har inte kommit så mycket vidare. Jo, jag städade roskisskåpet igår och fick lite ordning där med.
På söndag ska det visst vara talko ute på gården. Hoppas många människor deltar, men tror det är önsketänkande. Jag kan nog redan gissa mig till vem som kommer att vara där och vem inte.

Inga kommentarer: