torsdag 16 oktober 2008

Stavgång!


Idag har jag inhandlat mina första gångstavar! Igår var jag till läkaren och diskuterade där bl a mina stela nack- och ryggmuskler. Läkaren rekommenderade starkt stavgång och hem med mig fick jag också två olika jumpaprogram. Nåja, jag vet att jag knappast orkar engagera mig i dem så mycket, men jag är väl illa tvungen för jag ska på nytt läkarbesök om ett par veckor och då kommer han förstås att fråga hur det går med jumpandet.
Egentligen lade jag alltså tanken åtsidan, men så var jag till Prisma idag och råkade gå förbi väggen med gåstavar, de var dessutom till rabatterat pris så det var ett ypperligt tillfälle att göra slag i saken!
Vädret har varit uselt idag, dessutom har Kimmo varit sjuk så har inte haft möjlighet att testa dem, men i morgon ska jag gå, det har jag bestämt, bara vädret är bättre (tänker inte gå med gummistövlar). Jag ser så fram emot det, är säker på att det kommer att hjälpa både rygg, nacke och min dåliga hållning! Plus att det aldrig är fel med motion och frisk luft!
Är jag medelålders nu? :D

1 kommentar:

Tatta sa...

Hej Jessica,
lycka till med stavgången och försök att inte fastna i undanflykter som dåligt väder osv. Det brukar jag göra och stavgång är faktiskt riktigt roligt när man kommer igång och bra för axlarna....

H.Tatta/Johanna