söndag 15 november 2009

Jobbvecka framför

I morgon är det dags att fara på jobb igen. Jag fick lite jobb mitt i allt förra veckan och jag kommer att jobba åtminstone denna vecka, kanske nästa vecka också. Och jag som hade planerat att fara och sälja limpor på en julmarknad den 28.11 men nu vet jag inte hur jag ska hinna baka.. Hade tänkt laga julgodis också, men det får jag nog skippa! Nåja, jag är säkert klokare om en vecka.
Det blir långa dagar när man är på jobb, måste starta senast 6.25 från gården och hemma brukar vi vara 16-tiden. Det går fastän man har bara en bil, smidigare skulle det vara med två, men vi ska klara oss, vet att det finns andra också klarar sig! Lite blev vi tvungna att förlänga sonens vårdtid på dagis för säkerhets skull så att man inte ska behöva stressa för att hinna dit på minuten..

Nu får vi bara hoppas att vi klarar oss undan svininfluensan. Hade tänkt att båda barnen skulle få vaccin i torsdag (enda dagen man får komma på eftermiddagen, annars är det morgontider som gäller = omöjligt att komma loss från jobbet) men nu härjar influensan på ren här i stan så få se om vi hinner få det i tid. Om den kommer lindrigt så är det ju inte nån skillnad, men inte vill man se sina barn jättesjuka eller behöva fundera om man måste föra dem till sjukhus :( Själv skulle jag också vilja ha vaccinet för jag vet inte hur jag klarar vardagen om jag själv ligger sjuk.. Men jag lär inte få det eftersom jag inte hör till någon riskgrupp. Smittan finns också där jag jobbar så håll tummarna!

Inga kommentarer: