lördag 5 december 2009

Ledigt veckoslut!

Och då menar jag ledigt från måsten, för jag jobbar ju i princip aldrig helger. Idag har jag tvättat bilen ren, den var så smutsig och nog fick jag gnida! Det är nu 3 veckor sen förra tvätten och man kan inte förstå hur smutsig den kan bli på en sån kort tid, men sambon kör ju varje dag till Åbo på saltade vägar.. hatar salt! Hoppas det kommer snö snart, det är kul att köra på snö, låter så tyst också!
Vidare har jag också rört ihop en pepparkaksdeg. Tänkte baka pepparkakor med barnen i morgon igen och bara karln köper hem muminhusformarna från jobbet (han får ju allt så himla billigt därifrån) så ska vi baka ett muminhus! Så nu har jag degen färdig för det också.
Igår var vi och handlade julklappar, det var faktiskt ingen farlig rusning trots att folk fått sina skatteåterbäringar igår. Jag kan varmt rekommendera fredag kväll för shopping, det är inte första gången vi shoppar en fredag kväll ;-) Något år har vi varit fredagen före jul, bara några dar före julafton och handlat i sista stund och har fått göra det i fred.
Nu ska vi dricka lite vin, äta mögelost och salta kex och sjunga lite karaoke, har köpt två nya skivor!

Inga kommentarer: