torsdag 3 december 2009

Julbasar


Nog måste jag väl lägga in ett foto från julbasaren, som bevis att jag har bakat :) Jag bakade och stod i hela förra veckan. Själva degen är lätt och snabb att laga, men det som började smaka trä var att diska formarna och smörja dem på nytt. En sats tar ganska lång tid då det först ska jäsa och sen gräddas så en bra dag lagade jag tre satser, annars oftast två. Men man kan inte alltid sitta och vakta ugnen hela dagen (tur så var jag arbetslös förra veckan!) utan har ärenden att sköta. Dottern blev också sjuk samma vecka, hon fick falsk krupp. Den ena dagen ville jag inte få något gjort pga det och den andra dagen hade jag helst sovit när hon sov (för vi måste fara till sjukhuset på natten), men då var jag ju tvungen att baka för att få ihop tillräckligt.
Men att sälja var roligt, blev av med de flesta så hade bara 5 limpor med mig hem (av 21 tror jag).

1 kommentar:

Janette L sa...

Det var inte nåt dåligt resultat det!