måndag 31 december 2007

Jag känner mig så besviken! Vi hade planerat nyårsfest här och bjudit in lite folk, men nu blir det ingenting av. Alla hade väldigt förståeliga skäl att bli borta, men ändå svider det när vi en gång hade fått barnvakt och allt. Hade planerat goda tilltugg och sett fram emot trevlig samvaro, men så blir det nu sen inte :( Någonting måste man väl hitta på när man en gång har barnvakten väl, vet inte när en sådan lyx unnas oss nästa gång.
Måste säga att jag på något vis känner mig lite bortglömd efter graviditeten. Man hör om hur folk festar här och där men själv har jag inte varit på hemmafest på nästan 2 år, och det senaste månaderna har jag varit någorlunda ledig att fara. Folk tror kanske att man inte vill komma, men det är fel! Såklart man vill! Sen är det ju tyvärr så att man inte alltid kan komma, om barnen är sjuka el dyl. Ibland har jag bett någon ut på en öl eller så, men det är klart att det inte alltid passar samtidigt, men man får ett löfte om "en annan gång", efter att ha frågat några gånger ids man inte flera gånger, vill inte bli nekad gång på gång. desperat är jag inte.
Ja, jag är nu sur, butter och inåtvänd. Det får man väl vara nångång?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj nej! Det va inte roligt! *Lider med dig* Jag var skitsur det året vi måste avboka nyårsfesten vi bjudit in folk till för att Pasi blev sjuk, det sved. Jag skulle ha lust att fira på stor fot men ändå vet jag att jag inte orkar och så vet jag inte vad jag skulle vilja göra heller. Att Pasi jobbar kan jag inte göra nåt åt, tyvärr... BLÄ åt alltihopa.

Anonym sa...

Känner igen mig. Först bjöd jag en massa vänner på julglögg i början på december, men det var bara en familj som kom. Sedan bjöd jag en massa mänskor på nyårsmiddag men det blev sist och slutligen bara släkten som dök upp. Sista avbokningen fick jag dagen före nyårsaftonen då jag själv fick ringa runt och höra vem som var på väg. "Ajjo, vi kommer sen inte heller, vi ska på en annan fest". Jättekul!!! Det blir allt svårare att få folk ihopsamlade och även jag saknar fester efter min graviditet... Så jag känner fullkomligt igen mig och med dig ;)