fredag 28 december 2007

Julen är förbi och vardagen är här igen, åtminstone nästan. Julhelgen förlöpte bra, är nöjd. På julafton var vi på familjebönen i kyrkan där sonen uppträdde med dagklubben. Det gick rätt så bra.. Efter det begav vi oss till min mamma och rätt som det var bankade det på dörren. Julgubben! Sonen hade nog så väntat och varit otålig hela dagen. Julgubben var trevlig och verkade inte störas av den jäktiga kvällen han hade framför sig. Vi hade alla varit snälla och fick många fina paket, inte floppar egentligen i år! Efter det åt vi mat. Den var helt god om jag får skryta lite, för lådorna hade jag lagat själv. Inget bravurnummer men bättre än butikens i allafall :)
På juldagen var det vår tur att ställa till med middag för svärmor och hennes man. Blev nog lite irriterad i mitt stilla sinne på att de har så bråttom med ätandet, skulle ha velat njuta länge av de olika rätterna eftersom ungarna kunde underhålla sig själva ganska bra. Summa summarum var jag nöjd att vi inte blev med så mycket rester, jag åt själv upp det som fanns kvar (skinkan frös jag ner) följande dag. Kimmo ville inte äta julmat mer :)

Inga kommentarer: