tisdag 8 juni 2010

En bra dag

Mycket har jag hunnit med idag, som vanligt. Till att börja med var jag (under arbetsdagen) på arbetsintervju. Det gick så bra tycker jag och jag hade en mycket positiv fiilis när jag kom därifrån, jag tror jag sken som Nådendals sol :) Senast i fredag får jag veta hur det gick.
Nåja, sen kom jag från jobb och så väntade en överraskning genast när jag öppnade ytterdörren. Vi har fått nytt kylskåp (jag ringde o klagade förra veckan och då sa dom att vi får nytt, men jag visste inte vilken dag). Så det nya skåpet stod på plats, maten hade dom flyttat över, men allt som har stått i deras väg har dom slängt på golvet hit o dit. Tömt frysfacket i gamla skåpet och slängt allt vi har haft på frysboxen för att komma åt o flytta över det dit. Mattorna låg lite här o där, kylskåpsmagneterna o allt som var fast under dem hittade jag på en köksstol under bordet...under bordet låg också några hushållspappersrullar som vi har haft i förvar ovanpå kylskåpet.

Men han inte fundera mycket på det, måsta genast fara iväg och hämta dottern från parken, cyklade med henne efter sonen och tillbaka hem.. som vanligt. Så blev det att börja röja och värma mat åt barnen, hälla i sig lite kaffe o så iväg till Missionboden med lite gamla kläder, jag kom äntligen ihåg att dom hade öppet idag. Där fyndade jag och hittade en liten vit säl åt dottern, mjukisdjur alltså, kostade hela 5 cent :) Riktigt fin var den, som ny. Den satt fint för det var visst igår hon sa att hon också vill ha en sån där säl som storebror har!
Sen var jag en sväng till Tarjoustalo och där köpte jag födelsedagspresent åt barnens kusin (och mitt gudbarn) som blir ett i lördag, plus en massa annat smått som jag också samlade på mig så det blev nästan 50 euro i kassan.. såg fina plåster där, Hello Kitty och Cars, men köpte inte, tänkte att vi använder de gamla först. Men, men.. när jag kom hem på gården kom sonen samtidigt och han hade ramlat med cykeln och hade blodiga knän, igen :D Så är det på sommaren och när man har lite för mycket fart och vill visa vad man kan.
Nu har barnen gått i säng och jag väntar på att bykmaskinen blir färdig så jag skulle få på en till.. smutsbyke hör också sommaren till.
Håhå vad det blev långt :D Måste sätta in en bild på kylskåpet, har inget bättre att komma med just nu :)

Inga kommentarer: