söndag 13 juni 2010

Ringvägen runt, igen

Så har jag varit Skärgårdens ringväg runt på mc igen med ett gäng kompisar, denna gång åt andra hållet. Denna gång åkte jag med från Pargas och sen fortsatte vi mot Åbo och den vägen runt. Orkar inte redogöra för resan desto mer, det skulle antagligen bli så långt, men lägger in några bilder istället. På morgonen regnade det lite, men en kanske halvvägs till Gustavs slutade det och i Iniö sken redan solen :) Vi höll oss någorlunda torra ,men det var skönt att få gå i bastu i Nagu när vi kom tillbaka, tack till värdarna!



Här har vi stannat och funderar om vi ändå ska ta den Lilla ringvägen eftersom det fortfarande regnar, men vi kör vidare ändå.
En mycket kort paus vid en liten Shell. Tidtabellen är tajt, vi är egentligen 20 min försenade.

Förbindelsebåten till Iniö. Vi kom till färjfästet 3 min före avgång (enligt tidtabellen) tror jag..

I Iniö sken solen, men det blåste väldigt friskt (liksom under hela resan).

Här är vi alla på färjan Iniö-Houtskär. Vi var dom enda passagerarna, lugnt på Ringvägen denna gång.

Mossala vajerfärja i Houtskär.

1 kommentar:

Nette sa...

Alltid lika roligt att vara ute med gänget å åka! Jättekiva att du hade möjlighet att vara med!
Vill nån läsa mera så kan de gå till http://westerbacka.com/hobby1.html