tisdag 29 juni 2010

Summer in the city!

Vår "semester" fortsätter! Barnen är hos sin morfar och allt tycks gå bra där! Idag for vi genast på eftermiddagen till Åbo. Vädret var strålande, varmt och molnfri himmel. Vi åt varsin sallad på Svarte Rudolf, det var så gott! Inte särskilt dyrt heller, ca 13 euro. När vi hade ätit gick vi vidare längs med ån till restaurangbåten Lulu. Vid Aura å finns massor med restaurangbåtar, jag vet inte hur många, men vi passerade första alla dom som serverade Koff ur kran, kan inte tåla Koff :D  Men det var ganska fullsatt på båtarna men Lulu såg ut att ha plats så vi gick dit, och jag fick ta en lonkku istället. Där satt vi sen ganska länge, det har aldrig tagit så länge för mig att hälla i mig en dricka, men det berodde säkert på att jag just druckit en halv liter vatten på Svarte Rudolf..

Sedan promenerade vi ganska långsamt in till stan (jag var fortfarande mätt..) och vi gick in på Aleksi 13 för att checka rean. Men sambon lämna mig ganska snabbt sen när jag ställde mig o köa till omklädningsbåset. Att det kan ta så länge för kvinnor att prova kläder?! För mig gick det såklart snabbt.. köpte ett plagg av kanske 6 st jag hade med mig in, resten passade mig inte alls, kjolarna var tantiga osv..
Men ska gå på nytt nästa vecka då jag är ledig o kolla mera ingående och hoppas procenterna har gått ner sen ren!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hallo :-) hoppas du blev nöjd med presanten i dag, du kommer ju att ha användning av dem :-) lycka till med karriären min vän, det blir en passande utmaning :-) lycka och välgång, chefen ..

Jessica sa...

Du vet int hur glad jag blev, sitter ju här o bara lipar.. det kanske blir jobbigt i morgon, ska försöka hålla masken ändå.