måndag 16 augusti 2010

Megasnuva..

Så var det dags för årets förkylning igen. Usch, tycker verkligen synd om dom som är flunsiga lite titt som tätt, det här är ju för jävligt.. Jag hör till dom som blir sjuk i flunsa max en gång i året, jag undrar när det sist var.. kanske fjol somras? Visst rinner näsan på mig ibland och jag nyser utan större orsak, men riktig flunsa det har jag sällan. Ibland kanske det känns som om jag håller på och blir flunsig, men så är det borta följande dag.
Idag tyckte jag ändå att det räckte som orsak att skippa andakten för dom nya ettorna. Jag är inte så kyrklig av mig och efter att ha gjort en snabb gallup bland bekanta familjer så kunde jag konstatera att inte så många andra är på väg dit heller (att det inte blir så sen att "alla andra var där"). Nåja, man borde kanske, men kände mig faktiskt usel idag.
I morgon är det då skolstart för sonen! Han har inte talat om det så mycket, men idag sa han "jag väntar på att skolan ska börja" så lite ivrig tycks han ändå vara. Jag tror han ser fram emot att träffa många av sina gamla kompisar, nu ska det bli spännande att se vem som blir hans klasskamrater :) Och nya kompisar kommer han också att få, han gör nya kompisar på några minuter :)

Inga kommentarer: