tisdag 24 juli 2007

Håhå, vilken dag! Tala om sommarstress! Igår var vi med sonen till Nagu och plocka kantareller. Vi fick med oss en duktig sats hem och idag har vi då ätit rostbröd med svampstuvning på, smaskens! På kvällen började jag safta vinbären Kimmo hade plockat. Det var ju inte så stor sats så blev bara 3 x halvliter som jag ska frysa ner. Nästa gång ska vi nog plocka ett helt ämbar och antaglien sätter jag då på flaskor, diskade färdigt idag så jag har. Gummikorkar borde kanske inhandlas..
Jag fick låna en knipa till Saft-Majan av en kompis och hon meddelade idag att hon hittat slang+knipa på Hongkong och hade köpt åt mig. Jag tackar och bockar! För Hackman har inte sådana mera, jag ringde deras kundtjänst igår. Dom lär inte ha tillverkat Saft-Major på ett par år och då tycker dom att dom inte behöver stå till tjänst med reservdelar heller *morr*. En vänlig expedit i Hackmans butik i Åbo tipsade om Citymarket.(Och det lär alltså finnas på Citymarket också, mailade dit och frågade).

Inga kommentarer: