lördag 21 juli 2007


Idag var jag en sväng till svampskogen. Tyvärr tycks det nog vara flera som plockar i samma skog för det blev nog inte så mycket svamp denna gång heller. Ja och då jag säger svamp så betyder det ju kantarell ;-) Det som jag hittade frös jag in, får väl samla "många bäckar små"..
När jag kom från skogen for jag en sväng till mammas hus för att föra tillbaka gummistövlarna och för att lyfta lite potatis och ta med mig hem. Konstaterade att de röda vinbären borde plockas snart, så det får vi väl ta itu med när vi kommer hem från Borgå. Vi har nu bestämt att fara dit på måndagen och stanna 2-3 nätter. Kanske vi hittar svamp och blåbär i de skogarna istället :)
På eftermiddagen var vi ute med en bekant mamma och hennes dotter. Vädret var mycket varmare och vackrare idag, det var skönt. När vi kom in stod maten på bordet :-P
Nu sitter jag med en kopp kaffe och funderar hur jag ska "bygga" på min blogg och hur jag ska fixa allt som jag vill ha. Jag måste nog läsa mera instruktioner och kolla på andras sidor för tips.

1 kommentar:

ilse sa...

Vi var också till skogen för ett par dagar sedan för att plocka blåbär och svamp. Blåbär hittade vi inte just alls, för någon hade hunnit före oss. Kantareller blev det inte heller, för tyvärr hade dom huggit ner min svampskog:-(

Det var nästan första gången jag kom hem från skogen med tomma ämbar...