lördag 28 juli 2007

Här sitter jag ensam framför datorn. Kimmo har farit till Robbe och kanske de beger sig ikväll ännu till DBTL i Åbo. Men vädret är ganska kyligt och blåsigt och tanken kändes inte speciellt lockande, så få se.. Sonen är i duschen och dottern sover på balkongen. Hon vaknar nog snart så jag ska just lyfta rumpan härifrån så att jag hinner få sonen ur duschen först och eventuellt också fixa hamburgare som jag har lovat. Han har tittat hela dagen nästan på Bilar, en film han fick till låns igår. Så snart är väl ögonen fyrkantiga på honom.
Igår saftade jag en sats med bär. Jag satt röda och svarta vinbär och lite hallon. Det var ett ganska stort "äventyr" att plocka hallon bland med nässlor högre än en själv. Nästa gång måste jag nog ta lien med mig 8-)
Vädret är som sagt inte så somrigt. Det har regnat ganska mycket denna sommar och ingen värmebölja har vi haft heller sen i början på juni. Men det har varit skönt tycker jag, i synnerhet när man har en liten baby. Men lite värmen hoppas jag på ännu i augusti :-P Det brukar vara varmt när jag har födelsedag (=snart) men nu ser det nog illa ut..
Jaha.. nu måste jag nog stiga upp härifrån. Kanske det blir någon rad till i kväll ännu :)

Inga kommentarer: