onsdag 25 juli 2007

Sommarstressen fortsätter.. :-) Idag har jag lagat kåldolmar. Den som nångång gett sig in på det så vet att det är rätt så arbetsdrygt. Men ack så värt mödan! En liten miss gjorde jag och det var att jag köpte bara ett kålhuvud så det blev bara en halv plåt. Så jag ska nog laga en sats till i sommar ännu så att jag har att mumsa på i vinter. (Märkväl: jag får ha dem för mig själv :-P)
Medan jag åt satt jag och funderade på hur synd det är att traditionella maträtter försvinner. Jag äter nog hellre hemlagade och välstekta kåldolmar än pepparbiff på en restaurang.
(Mina erfarenheter av nötkött på restaurang är väl inte de bästa, dvs sällan är det riktigt lyckat).

Efter maten packade vi in barnen i bilen och for till Gnäs (=Gunnarsnäs) för att plocka mera vinbär. Men länge hann vi inte plocka förrän det började regna. Vi gick in för att vänta en stund, men regnet bara tilltog så vi var tvungna att fara hem sen. Kanske uppehåll i morgon..?
Noterade 14 mm i regnmätaren sen sist (det var på söndag).




Inga kommentarer: