söndag 28 oktober 2007

Så är vi hemma igen! Det var en lyckad resa. Led inte ens av tristess för vi kunde kratta ute. Vädret var också bra tycker jag. Det var nog mulet och solen verkade inte riktigt orka skina genom molnen så det kändes lite "skumt". Men det var vindstilla och temperaturen också ok, mellan 8 och 10 grader. På ditresan var vi som planerat till Ikea, men jag gick bara hastigt igenom butiken (ensam) och tog bara boxarna som planerat + en blomma som gåva åt pappas fru. Lärde mig också på samma gång att man inte ska missa Ring III rampen. Det kommer nämligen inte flera ramper före Ring II och då svängde jag förstås också åt fel håll (höger istf vänster ramp) så fick köra ända till Mattby för att vända :-/ Men jag skulle till Ikea o därmed basta! Förlorade väl ungefär 20 minuter på det misstaget...
I morgon till Hoplop med ungarna! :-P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja se Ikea i Esbo är inte lätt att komma till. Var själv där o snurrade idag. Jag kom från Hesa hållet och snurrade i Esbo centrum innan jag visste var jag var och var Ikea var... Men jag SKU oxå dit så inte gav jag upp sä lätt.

Jessica sa...

Bra att du hittade fram :) Man ska väl ta Ring III österut tror jag.. Kör man västerut far man åtminstone åt fel håll. Klart att man hittar via Esbo centrum också, men tror att man borde komma lämpligare till om man kör Ring III österut en liten bit. Kanske någon som vet, kommentera gärna! :)

Anonym sa...

Vi gjorde samma misstag igår... Jag kan verkligen vägen till IKEA ("bodde" så gott som där tidigare) så det harmade då vi i mörkret körde förbi rampen från Åboleden till ring III. Och hur skulle man kunna veta åt vilket håll man ska på ring II:an??? Så vi kom också till Mattby.

Man ska ta ring III österut, i alla fall om man kommer från Åbo, från Västerleden, Esbo centrum etc. Kommer man från Helsingfors är jag osäker hur det är skyltat... Rampen som man slipper till IKEA via är nog lite knepig att hitta ;)