tisdag 2 februari 2010

Färdig

Så har jag fixat och skickat iväg fotoläxan (nog har jag väl berättat att jag går på kurs i praktisk fotografering?). Denna gång var temat svartvitt och man skulle lämna in en landskapsbild som funkar även i svartvitt och ett porträtt som är bättre i svartvitt än i färg (och detta var svårt tyckte jag). Lägger in dem båda så får ni "skåd" som österbottningen skulle säga :)


 
  

Den svartvita bilden får en att fokusera på flickan istället för på det andra man kanske inte är intresserad av som t ex den halvätna smörgåsen  :)


  

Mer som en tavla som svartvit, mer nostalgisk, tycker jag!




3 kommentarer:

Janette L sa...

borde ha lagt upp orginalen oxå, åtminstone på tösen så att vi oxå skulle få fundera om den är bättre i svatvittt ;-)

Jessica sa...

Ska ske!

Janette L sa...

Nu är fokus faktiskt på tösen i svartvitt! I färg är det för många färger som konkurrerar om uppmärksamheten tycker jag.

Landskapet skulle kanske vara riktigt riktigt nostalgiskt i sepia?! Som tavla i svartvitt, definitivt!