fredag 19 februari 2010

Fredag

Denna dag tänkte bli ett kaos, men tur så redde det upp sig ändå före klockan ens var 7. Blev väckt 5.10 av att dagmamman ringde och sa att hon har magsjuka (hon vågade väl ringa så tidigt eftersom vi brukar komma 6.20 till henne på fredagar. (Fast jag brukar ha väckningen 5.30 )
"Väldigt opasslig tid att insjukna" med tanke på att reservvården hade semester just denna vecka.  Vi brukar alltid åka alla tillsammans på fredag morgon för då far sambon till kl 7 (annars 8), men eftersom vi inte visste var vi skulle placera dottern denna dag så for jag med bussen som vanligt.
Men fick tag på dagvårdsledaren till slut och dottern fick fara till ett bekant daghem som ligger ganska nära vårt hem, på promenadavstånd även för dottern.Hon var nöjd att få fara dit, hade precis talat om det igår att hon gärna far dit på nytt och nu fick hon det snabbare än vi nån hade anat :)
På kvällen var jag till Skanssi och hittade ett stort Lego-paket åt vår son. Allt för dyrt egentligen, men nu var det nersatt med 40% så passade på, hoppas han blir glad (fyller år om en vecka).  Lite kläder åt dottern också, det var handskarna som hon akut behövde, därför for jag till Skanssi..
Och denna kyla håller, börjar få leidon på köld, kall vind och snö! I morgon ska jag hålla ett litet tjejparty här hemma (ganska ex tempore ) , känns inte så lockande att fara ut, men vi får väl ta taxi sen. Måste iväg härifrån väl 23-tiden så inte grannarna får fnatt.. :) Gubbe o ungar tänkte jag skicka till mommo över natten :D

Inga kommentarer: