söndag 7 februari 2010

Syr..

Idag har jag fortsatt sy på collegebyxorna jag håller på med åt sonen. Jag började ren för en vecka sen, men eftersom jag inte är någon mästare på sömnad, så lyckades jag dabba mig så pass mycket att bakstyckena for i roskis. Jag försökte ta mig an något lite för svårt, bakfickor. Nåja, en vän tipsade mig sedan om att man kan sy bakfickorna ovanpå och det är ju klart man kan, men jag förstår inte att jag inte tänkte på det själv.. 
Så nu har jag köpt mera tyg, så det är bara att sy nu då! En bekant frågade mig om jag sparar mycket på att sy och jag svarade att jag inte vet om det blir så mycket billigare (för man kan ju fynda på rea också), men det blir nog hållbarare. Men visst blir det billigare också vid närmare eftertanke! Jag köpte nu tyg till 2 par byxor åt sonen och ett par åt dottern, inklusive lite mudd och det blev lite på 11 euro att kosta (jag hade tur för de gav -20% rabatt på allt den dagen). Så ca 4 euro paret då Och jag jobbar ju gratis såklart, häller bara i mig lite kaffe ibland ;-)

2 kommentarer:

mamma sa...

Så duktig och uthållig du är -trots försök och misstag på vägen. Men det är ju via dem man blir skickligare! Vad är bättre än en utmaning man lyckats klara av!

Jessica sa...

Man skulle kunna tro att man blir skickligare, men nog får jag nästan alltid börja från noll ändå, för det brukar gå så lång tid mellan varje gång. Och sprätta får jag göra varje gång!