söndag 21 februari 2010

Städsöndag

Eftersom man inte just hinner städa på vardagarna så måste man få det gjort på veckoslutet. Tycker bara oftast att det är jag som gör allt och försöker hålla ordning. Dammsugandet får jag nog hjälp med men det är ungefär allt. Gissa sen hur det ser ut när det är en massa saker på fel plats och jag bara inte orkar/hinner hålla ordning (jag vill väl också koppla av?). Idag har Ikea-hyllan skruvats ihop, men hoppas få lite ordning nån annanstans också, vi har ju födelsedagskalas här om en vecka och långväga nattgäster väl också..



 Den där Ikea-ryssjan ska förstås bort och hängas upp nån annanstans, behöver först en ny krok i taket..

Och nu har jag sytt färdigt collegebyxorna, här kommer bild på dom!



5 kommentarer:

loppan sa...

Hepz! här inne o snurrar. Hitta hit via, ja du vet nog vikka vägar ;-)
Gud va ja avundas folk som kan sy! för mig e d en stor vetenskap ren att lappa farkkun för hand :-S
Ha d bäst å hälsa tuppen!

Jessica sa...

Hej!
Roligt att du hitta hit :) Nä, jag är nog ingen mästare på att sy, raka sömmar går bra :D Men eftersom vår son är storförbrukare av collegebyxor och pengarna inte växer på träd så har jag försökt lära mig. Sprätta får jag nog göra varje gång :D

Anonym sa...

hej lion!
visste int nää att du e så där duktig på att sy?
kan du int extraknäcka med det?
jag skulle behöva ett par läderhoosen :-)
på tal om städande och sånt så är du ju lite ordningsmänniska:-)h.micke

Jessica sa...

Läderhoosen.. det sku kunna vara en utmaning :D
Det där sista (om städande) ids jag int ens kommentera :)

loppan sa...

en anonym micke? :-)
Hur anonym han än e, snällllla sy inga lederhosen åt honom, han har ju int motorcykeln...ännu :-D