fredag 26 februari 2010

Födelsedag

Idag är det barnens födelsedag. De fyller 3 resp. 7 år. Har inte firat någå extra egentligen för det har varit vanlig arbetsdag för mig, förskoledag för sonen och de andra har varit hemma. Eftermiddagen gick till att springa i butiker och handla allt som behövs och kvällen till att baka. I morgon blir det då kalas för släkten.

Jag bakade mockarutor och ett choklad-tårtbotten. Det förstnämnda sket sig.. eller det blev inte som jag ville, alltför tunt! Jag har sökt efter bra recept en tid och provat olika, oftast brukar jag lite kombinera olika recept men det är så jobbigt när jag inte har kommit ihåg att skriva upp vad jag har satt så man får fundera varje gång på nytt.. Så om nån har ett bra recept på mockarutor så dela med dig! Det ska bli en plåt av satsen, de ska vara åtminstone 3 cm tjocka och fyllningen ska bli som ett tjockt lager ovanpå, hårda krav ;-)


Dottern fick ett parkeringshus och en Bamse-dvd av oss och sonen fick Ice Age 2- pleikkarispel och ett stort paket Lego (riddarborg), det borde nog ta en tid för honom att få det färdigt :) Idag byggde han draken :) Den var större än vad jag trodde..

2 kommentarer:

Nette sa...

Ja det är ståhej att ha kalas men nog är det roligt oxå.
Jag är fortfarande förundrar över att era båda barn har gemensam födelsedag. Tösen visste nog när hon skulle komma! ;-)
Ha ett bra kalas i morgon så ses vi om några dagar. Hoppas det finns lite rester kvar åt oss då...

Jessica sa...

Nåjo.. om man ser på BF så var hon beräknad 4 dar före vår son och han drog ju också ut på tiden. Och hon skulle ju inte alls komma ut.. så det blev ju igångsättning. Vi visste alltså datumet att det blir på samma dag (om inte det också drar ut på tiden), men visst kunde hon ju ha kommit nån dag tidigare för det, vi var ju faktiskt in på förlossningssalen ren 3 dagar tidigare, men fick åka hem när det inte satt igång trots dropp i 10-12 timmar..
Men att pricka in det sådär så kräver ju förstås skicklighet i sängkammaren :D