torsdag 15 april 2010

Aldrig mer hyll-loppis!

Idag har jag hämtat hem alla osålda saker från loppis. Pengamässigt har jag säkert gått på minus, ingenting har sålts sen lördagen såvitt jag vet (får "tilitys" först på måndag). Dessutom har en fin Lassie G-tech vårhalare (sonens) fått egna ben eller stigit till himlarna eller nånting, för den finns inte kvar, är inte såld heller. Detta märkte jag ren förra veckan, men inget man kan göra, loppiset svarar inte för saker som blir stulna, fiffigt nog.

Veckohyran är 25 euro. Jag har sålt en massa gummistövlar och regnkläder men kommer väl just o just upp till den summan, inte vet jag hur folk lyckas sälja en massa skit för 300 euro då jag inte ens blir av med fina, hela, fläckfria relativt lite använda kläder. Fin ordning har jag haft på hyllan också.. Som pris har jag haft typ t-skjorta 1 euro, college 1,50, collegebyxor 1-1,50, klänning 2 euro. Då jag har sett på andra bås har de haft dyrare priser och mera lump.. sånt jag inte skulle täckas sälja, verkligen slitna kläder.

Så detta fick vara sista gången, nästa gång ska jag själv stå där och sälja och inte betala mig sjuk på hyra heller. Men det är inte så ofta det ordnas sånt. Nu ska jag försöka fota kläderna (har en del  i strl 86-92) och sälja dem i ett paket på huutonet med startpris 0 euro. För det är det samma jag skulle få om jag för dem till Missionsboden.

Inga kommentarer: