fredag 9 april 2010

Helg igen!

Har inte orkat blogga på hela veckan, har faktiskt varit så trött och tom i huvudet. Igår brände ögonlockena ren 20.30-tiden, typiskt torsdag. Jag borde absolut ha städat akvariet för vattnet ser riktigt smutsigt ut fastän det inte är länge sen sist, men vi har så mycket fisk nu att dom skitar ner på nolltid. Jag borde också ha gått i duschen o tvättat håret, men jag bara inte orkade. Tänkte att i nödfall tvättar jag det på morgonen och far på jobb i halvvått hår, (men det såg faktiskt riktigt ok ut när jag vaknade.. och i skrivande stund kommer jag ihåg mammas tips på snabbtvätt: man ska gnugga in lite schampo i en fuktig handduk och skrubba om.. var det så?). Så jag gick i säng ca 21.30 och kände mig lite piggare än normalt på morgonen. Orkar kanske vaka till 23 ikväll :)

Var just till butiken med dottern främst för att köpa glass för det kommer Hauskat kotivideot idag och då får dom alltid glass. Vid mjölkhyllan meddelar hon att hon har kisibrådska, men jag tänkte att hon bara fejkar för hon säger så nästan varje gång vi är till butiken för hon vet att det finns wc där och kanske hon skulle vara ivrig på att testa den (och det är inte jag för den lär vara i äckligt skick). Så vi fortsatte butiksrundan. Vi hade samlat nästan allting och stod och tittade på köttpirogerna då hon tittade på mig och så rann det.. mammas fel var det ju! Så till kassan och då utbrast hon ängsligt "men jag vill ha glass" :D Det skulle jag ha glömt i brådskan sen. Nu blir det kvällsmål..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns annars torrshampo hos frissor att köpa. Jag har inte provat, men min frissa försov sej sist och fixade håret då jag fått färg i mitt och faktiskt så såg hennes hår nytvättat ut då hon kom tillbaka från bakrummet. Jag tänkte att jag skulle ha köpt med mej till att ha i nödfall, men mitt hår är totalt oregerligt så jag måste ändå tvätta det varje dag.
D.

Jessica sa...

Jag har också sett torrshampo på Citymarket för länge sen. Har inte heller nånsin provat, jag har en känsla av att det inte är så fräscht, men jag kan ha fel.