torsdag 29 april 2010

Min son kan Googla!

Här skriver världens stoltaste mamma! Sonen, 7 år, håller på och spelar ett Mario spel på Nintendon. Nu har han fastnat på ett ställe och kommer inte vidare och jag kommer inte heller ihåg vad man ska göra. Han har bett mig söka efter lösning på nätet men jag hittar inte mera sidan jag har använt förut, om man googlar på spelets namn kommer det upp 100-tals sidor och diskussioner så det är som att söka efter en nål i en höstack..
Men idag överraskade han mig helt totalt! Han satt vid min dator och mitt i allt sa han "mamma, jag hittar inte heller lösningen". Han hade matat in Paper Mario på Google, helt självmant, och fått fram Wikipedia, där satt han o läste! :D  Varifrån lär sig barnen allt? Han måste ha sett på hur jag gör nångång?!

En sak till jag blev stolt över idag :) I samma stund jag öppnade dörren till dagis på eftermiddagen kom jag ihåg att det är valborgsmässoafton i morgon och då ska dom ha maskerad! Vad sjutton ska jag hitta på, tänkte jag. Nå, jag behövde inte fundera länge för när jag kom till gruppen hittade jag sonen fullt upptagen på golvet med att laga en maskerad-dräkt! (Jag hoppas den håller hel hem i morgon så kan jag ta en bild :) Det var pappers"pansar" runt armar och midja och på dem hade han ritat. Sen hade han svart mask (av papper) runt ögonen med små hål i som han själv hade klippt. Jag tror visst han hade tejpat fast all "klädsel" med vanligt tejp :) Han ska föreställa nån figur ur "Ihmeperhe", en film han har sett på ganska mycket på sistone. Så nu behöver vi inte fundera på maskerad-dräkt, han får fortsätta på fixandet där genast i morgon bitti igen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

dom lär ju sej som småa ju :-)
nutidens barn ha,ha...
glad vappu,va skaplig sen...