tisdag 20 april 2010

Vad ska jag skriva?

Vet inte riktigt vad jag ska skriva.. vad har hänt.. just ingenting, tycker jag. Det börjar vara så nu när det är vår och fint väder ute att man är ute ganska mycket, så det tar sin tid innan man får datorn igång då det ju ändå finns ganska mycket sysslor här inne. Men skönare att vara ute, i synnerhet som idag! Klockan var visserligen nästan 17 innan vi var hemma, vi cyklade via loppiset för att hämta mina futtiga slantar, faktiskt var det lite på 20 euro! håhå :D  Men nu gör jag affärer på huutonet istället, visst är väl huvudsaken att man blir av med det, men ändå är det roligt att få lite pengar också då det alltid är bristvara. Inom kort kommer jag att bli av med både barnvagn, resevagn och matstol! :)

Äntligen blev ett jobb som jag länge har väntat på lediganslaget. Borde fixa arbetsansökan här snart, men det blir kanske till veckoslutet. Det roliga är att det är ett par andra från mitt jobb som också väl ska söka det, spännande om nån av oss får jobb! Eller kanske vi alla :D (Det finns tre platser ) Eller så kanske ingen av oss får, det kommer nog att vara många som söker.. Hoppas, hoppas, hoppas ändå! Skulle vara roligt med riktigt äkta, betald SEMESTER!

4 kommentarer:

loppan sa...

Hepp!
Håller tummarna för era jobbsök!!

Anonym sa...

jep,instämmer :-)
du ha int blogga på länge? kanske imorron?? trevligt veckoslut, hoppas kidzen kryar på sej :-), chefen..

Jessica sa...

jo jag vet.. farligt långt uppehåll.. det är sånt som kan leda till att man inte orkar blogga. Har väl varit ganska mycket på FB nu igen. Ungarna verkar lite bättre nu, åtminstone den yngre verkar helt återställd :)

Jessica sa...

Loppan: tack! Ska nog krafsa ihop ansökan under veckslutet (nu har jag bläck i printern också)