onsdag 14 april 2010

Tack o gonatt

Hur kan en människa vara så här trött? Har bränt propparna på ungarna men lyckats behärska mig någorlunda, åtminstone mestadels..  Fan vad man är utmattad, på alla tänkbara vis. Borde kanske aldrig ha skaffat barn då man int orkar. Fick nyligen höra att jag ser så trött ut jämfört med förr i världen.. och jag kände mig inte ens trött, hade sovit någorlunda bra osv. Men denna person har inte barn, antar att de flesta mammor ser ut så här.. men hon fasade sig och sa att hon inte vill skaffa barn om det blir så där. Nå nog finns det ju en massa ljusa stunder också sa jag åt henne.
Känner mig absolut som världens sämsta mamma som int får nån styr på ungarna heller, dom lever nu om som om jag vore luft i synnerhet den yngre versionen. Nånstans är det fel men har int ork att fundera var och vad jag ska göra åt det..  Nu ska jag bara gå o sova o sova o sova..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer just från stan med mina galningar till ungar. Inte biter nånting på dom här heller. Jag tror nog inte att jag skämts så jävligt för dom som idag, dom sprang runt, runt och skrek och levde till på både Lindex o KappAhl. Folk tittade surt både på mej och ungarna och inte hjälpte det att jag först mutade och sen hotade. Helst av allt hade jag då gått därifrån och lämnat dit dom. Totalt oregerliga och jag är en sträng mamma. Kanske just därför?
Men nog är det ändå fan att dom beter sej som bondtölpar genast dom kommer till stan! En o en går det bra, men då båda är med är det ett helvete från början till slut. Så du e int ensam!
D.

loppan sa...

Satan, ursäkta språke men ja radera just hela min kommentar. Å int va den kort heller....
Alltså d ja ville säga e att ta´t lugnt me ungarna, d går ju opp o ner, ska d int va så? Ja har ju bara en men fullt opp ändå.
Förresten tror ja att vi många gånger kan va stolta över våra "illbattingar", då man siir på andra ungar på stan.
Å ang trött...där e du int ensam. Ja tror f.. t. m.. att d e nå i luften i år!

kram o skön helg!

Jessica sa...

Tack för era kommentarer! Skönt att höra att det int är bara hos oss.. Idag har dom varit så gulliga så! (men dagmamman sa nog att fröken har varit väldigt busig och skränig idag, säkert övertrött tror jag)