torsdag 16 augusti 2007

Idag fick vi vår gamla bil såld. Visserligen fick jag pruta mer än vad jag hade planerat, men jag tänkte att bättre så, huvudsaken är att vi blev av med den, för vill inte betala försäkringar för två bilar. Jag hade glömt att nämna en liten buckla i annonsen så det får jag skylla mig själv för. Dessutom visade kopplingen vara i sämre skick än jag trodde. Men hoppas han nu är nöjd, bilen är i övrigt i rätt så gott skick. Som tröst fick jag behålla vinterringarna så hoppas få dem sålda under hösten. De är i bra skick så borde ju inte vara något problem.
Trist nog har sonen drabbats av en ordentlig sommarflunsa. Jag som trodde ren att vi skulle besparas.. men icke. Vi har varit friska hela sommaren och jag tror att så gott som alla har drabbats av ordentlig flunsa så vi har haft tur. Hoppas nu bara att lillasyster inte blir sjuk!

Inga kommentarer: