lördag 4 augusti 2007

Äntligen tid att blogga :-D Vi har varit i Borgå hela veckan. Jag skulle faktiskt ha haft tillgång till dator där en gång, men så hade jag ju inte mina lösenord med mig. Men bra går tiden utan dator också, väldigt hälsosamt och skönt!
På torsdagen hade jag födelsedag. Firade i lugn och ro utan extra program. Kaka hade Narcisa nog lagat :) Vi var till stan med Kimmo och dottern och hittade några reafynd. Köpte en söt sommarhatt, en body, två par strumpor och en simdräkt för nästa säsong, summa 7,50 euro :-o Härligt att fynda!
Igår kom vi då hem. Vi var på hemvägen via Högholmen. Tyvärr var sonen inte så där värst intresserad av djuren, utan lekparkerna.. Likadant var det sist, för två år sen. Nu sprang han också otåligt vidare hela tiden så sådär hemskt mycket fick inte vi vuxna heller titta. Nästa gång får det nog bli om kanske fyra år, då han är i skolåldern och kanske har bättre tålamod. Då är dottern 4 år och om hon är av den mer tålmodiga sorten så borde det gå bra.
Igår kväll hade vi efter hemkomsten ännu en potentiell köpare och titta på vår bil. Det började nästan luta mot affär, men idag meddelade han att han köpt en annan istället (behövde bil till måndagen). Så typiskt, det kunde jag ju ana. Hade precis idag tvättat bilringarna och bilen och fyllt på med vätskor när jag fick meddelandet... Jag kan förstå att han tvekade lite eftersom tändstiften och kablarna behöver bytas ut. Det gör att bilen går ganska ojämnt, men hann inte fixa det före Borgåresan..

Sommaren har kommit! Vi har härligt sommarväder idag och det lär bli fortsättning åtminstone in på nästa vecka en bit. Kanske vi rentav kan ta oss till stranden nån kväll?
Håhå.. nu är det den sköna vardagen som kallar igen. Barnenas (i synnerhet dotterns) sov- och matrutiner är helt oppåt skogen..

Inga kommentarer: