måndag 6 augusti 2007

Idag har det varit ännu varmare! På kvällen var jag och plocka hallon, men fick inte mer som en dryg halvliter, tiden är nog förbi nu. Kan inte hjälpas, jag har inte haft varken tid eller möjlighet att plocka. Kanske nästa år med samlade krafter? De andra hade roligt på Lillholmens strand, sonen var helt blöt och han "kan nog simma" :-D
På tal om sonen så har det skett framsteg. Äntligen.. vi har minsann haft problem med kackandet. Han har nu, som knapp 4½ åring, slutat med pottan helt och hållet och börjat kacka på wc-byttan mha sittring! Han är stor pojke nu, lillasyster behöver ju pottan! Henne brukar jag faktiskt hålla över pottan trots att hon inte kan sitta ännu och nästan dagligen har vi resultat! Oftast av det större slaget ;-P
Jag känner mig nästan sluddrig, håller på och avverkar min andra öl (flera blir det nog inte). Där ser man hur toleransen är efter graviditet och amning :-D Ja, ammar gör jag ju fortfarande.

I morgon har jag tänkt fara till Åbo och kolla om det finns något kvar av reorna. Om inte annat så ska jag köpa blöjtyg :-P

P.S. Nu syns kommentarerna direkt i denna blogg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jippiii! Nu kan jag kommentera utan att vara googlad!
Jag har inte ens orkak fundera på hallonskörd men blåbären ligger och gnager på mitt samvete... De ökar inte i boxen med den här farten.