torsdag 9 augusti 2007

Värmen håller i sig. Men jag klagar inte. Denna sommar har vi inte sett mycket av solen. Idag kom mamma hem igen och vi har varit där hela eftermiddagen. Kokade "ny"potatis och åt sill och sallad ute. Det skulle nog ha varit svalare inomhus, men nog måste man ju äta ute när det en gång är sommar :-P
Kvällen har varit fylld med rutiner. Kimmo for till en kompis så var ensam hemma med barnen så inte en lugn stund har man haft, såklart. Men bra att man hinner vara överallt, när båda kräver uppmärksamhet på var sitt håll och kanske man försöker utföra någon syssla (som att koka gröt) på samma gång. Håhå, hur gör dom som har flera barn, eller tvillingar, trillingar?? Hujeda! Jag klagar inte för nog är dom ju härliga ändå, bara konstaterar att man inte just har tid för någonting extra utöver hushållsarbetet. Nu sitter jag dock här, klockan är 22 och båda sover sött. Jag har öppnat en låda med Pato Amado rödvin.. tänkte dock nöja mig med ett glas eller två. ;-) Vinet har klarat sig bra i Vuoden viinit-tävlingen 2006 i klassen rödvin 7-8,50 euro :-o
Om Kimmo kommer hem snart kanske vi tittar på lite Stand-up komik tillsammans, har samlat sig lite på digiboxen..
Förresten.. Kimmo har fixat bilen så nu lär den gå som smort igen.

Inga kommentarer: