söndag 5 augusti 2007

Jag har varit supereffektiv idag, nog får jag väl skryta lite? :-P Genast på morgonen fick jag på både disk- och bykmaskin och så blev det väl en maskin till också senare på dagen. På kvällen tog Kimmo barnen med sig ut och då..! Jag förde ut nästan alla gamla tidningar (vi brukar ju ha en liten hög..) och sen tog jag balkonglådan med vissnande tagetes (lössangrepp på lössangrepp) och tömde ut den i skogen. Sedan tvättade jag lådorna med Tolu. Och inte nöjer man ju sig med en så jag tvättade alla balkonglådor som jag haft ute balkongen och "skräpa" så nu är de rena o fina. Vet inte vad jag ska göra med dem, nån som behöver? Jag har två stycken vanliga och två stycken självbevattnande, alla är dom 80 cm skulle jag tro. Har konstaterat att det är väldigt opraktiskt med balkonglådor här eftersom vi har glasad balkong..
Ja och så städade jag dotterns klädskåp så nu har hon bättre ordning där. En plastkass med babykläder blev det som jag skulle vilja skicka till bättre behövande. Nån som vet vart man kan föra sånt? Annat än Missionsboden och UFF? Vill helst skicka kläderna som de är, gör mera nytta så tror jag. Tänker på de frysande barnen i Afghanistan t ex, eller kanske Karelen?
Ja allt detta gjorde jag på en timme och en kvart :) Ibland får man mycket gjort! Men nu är jag helt slut i ryggen efter att ha suttit på badrumsgolvet och skura balkonglådor :-/

1 kommentar:

ilse sa...

Kanske kan du kontakta den lokala Lions-klubben och fråga ifall dom har något hjälp-projekt på gång? Då jag googlade hittade jag en sån där länk om hjälp till Karelen:
http://siissalo.it.helsinki.fi/bsl/karjalanapu/