måndag 3 maj 2010

Affärer

Idag har det hänt saker, känns bra! Jag har äntligen blivit av med både resevagn och barnvagn, skickade båda med Matkahuolto. Det är ett företag att ta sig dit, eller eg. hinna dit för det stänger kl 17 varje dag och i praktiken har jag svårt att hinna, eftersom jag hämtar barnen först och dessutom har jag ingen bil heller att transportera saker med. Men idag fick jag låna mammas bil en stund medan hon vaktade barnen hemma :) Och på samma gång fick jag med mig sonens nya 20" cykel som jag har köpt av en annan mamma via ett diskussionsforum. Cykeln var alltså begagnad, men i helt bra skick och sonen blev så glad! Han cyklade i nästan 2 timmar och skulle helst inte ha kommit hem då ännu heller :) Han har varit lite motvillig till att byta till större cykel fastän hans 16" var liten åt honom ren förra hösten, men nu märkte han direkt att han behövde!

 (Bilden är tagen av försäljaren, inte finns här nån snö mer! :))

Och i morgon är jag ledig! Den lediga dagen har jag tjänat in då jag jobbade på påsk-annandag. Men så mycket vila blir det inte, ska nog upp säkert ca kl 7, laga morgonmål åt barnen och börja fara iväg ca kl 8. Först föra dottern till dagmamman och sen med sonen på hälsogranskning till kl 8.30. Efter det får han fara till förskolan, såklart. Jag kanske också ska vakta vår lilla guddotter en stund, då hennes mamma ska försöka få en tid till tandläkare akut.

Inga kommentarer: