torsdag 27 maj 2010

Moccamaster

Jag har helt glömt att visa vad jag har fått (eller köpt rättare sagt). Min mor var på besök förra fredag kväll och så råkade hon tappa kaffepannan i golvet så den gick i tusen bitar, eller åtminstone 250.. så jag var sen så illa tvungen att fara iväg och köpa ny kaffekokare ren samma kväll (för på lördan var vi ju hela dan borta och på söndag var det helg) för utan kaffe klarar man sig ju inte så värst länge :) Så det blev min efterlängtade Moccamaster, den som jag har "väntat på" i flera år. Jag väntade ju så att den förra kokaren skulle gå sönder men så var det nån trevlig släkting som hämtade ny kaffekokare till födelsedan ifjol :D  Sambon var helt emot det här köpet, han kan inte förstå varför det inte duger med en billigare. Men den här kokar nog bättre kaffe, det är hett åtminstone och funkar lika bra efter 5 års användning, säkert 10 eller mer också, fick nu 10 års garanti på den här så det säger en del väl? Jag tror han snart är överens med mig att det var ett bra köp :) (Men som med alla män, dom måste komma på det själv, hihi)



På bilden håller jag på o kokar igenom den med rent vatten, om det är nån som funderar om kaffet ser svagt ut eller nånting :)

4 kommentarer:

loppan sa...

häftigt, ja ha allti fundera på den där, fast ja e en sån därn som int fattar nån skillnad på kaffe som kaffe. Grattis ti den nya familjemedlemmen, o trevlig helg!

Jessica sa...

man kan bli kräsen med allt möjligt :) Skön helg åt dig med!

Anonym sa...

Hej på dej Moccaböna (för det får man väl kalla dej nu?)

Nå priset stör väl inte för jag antar att det var din mamma som stod för den nya kokaren...

Lycka till med den!

Jessica sa...

Hmm.. varför tror du det? Nej, jag betalade nog helt själv, inte kan man ju täckas begära sådana summor av en annan för att den söndrar en kanna av misstag?