torsdag 6 maj 2010

Knasiga Djur

Vet som vanligt inte var jag ska börja.. Idag har varit en fin och solig dag, har varit ute med dottern i parken. Om det skulle fastna någå färg i ansiktet också :) Kom in med henne till matdags och efter maten sa hon att hon vill o sova, klockan var då lite före 18 tror jag. Jo, hon ville borsta tänderna och byta till pyjamas. Hon hade varit lite grinig före det och dessutom är hon hes som en kråka, så jag tänkte att hon kanske inte är riktigt frisk.. (det skulle vara typiskt att hon skulle bli sjuk för hon ska på bussutflykt med dagmamman i morgon ända till Paimio och besöka någon gård där som har en massa djur) 
När hon legat där en halvtimme, ganska tyst, gick jag för att titta och då sa hon att hon har huvudvärk. (Det är lite mystiskt med hennes huvudvärk, det är nu tredje gången på ett halvår och barn brukar väl inte ha huvudvärk så ofta) Men jag gav lite Panadol och det hjälpte.
Sen spelade vi ett nytt spel som moster har hämtat, Knasiga Djur heter det och det är riktigt roligt, dottern klarar det riktigt bra också! Roligt att hitta lite sysselsättning åt henne för det kan vara lite svårt ibland, hon vill mest titta på film och det är kanske inte så bra.
Men bäst av allt, nu är vår bil fixad igen och det är bara att skurra runt! Idag var jag på jakt efter cykelställning till bilen för den som har funnits (och använts av många) är försvunnen. Behöver cykelställning nu när sonen fick större cykel så den ryms inte i bakluckan. Men den dom hade på Tarjoustalo var inte så bra till modellen så måste söka vidare..
Ja, det var nu det jag orkade komma med idag, tur så är det fredag i morgon, ser fram emot veckoslutet, kanske det blir Caribia på söndag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har alltid en härlig förmåga att beskriva dina o din familjs vardagliga bekymmer o glädjeämnen, på ett så innerligt positivt vis. De e alltid ett nöje att läsa dina bloggar (o dina kommentarer i andras). Jag önskar dej o din familj en trygg o härlig sommar. Hälsningar, pa

Jessica sa...

Tack pa, för dina värmande ord! En skön sommar önskar jag dig med!