söndag 16 maj 2010

Strandliv


Idag har vi varit på stranden med barnen, närmare bestämt har vi besökt tre olika stränder. Den första var Malmnäs strand, jag var ute och cyklade med dem och tänkte att det kunde vara ett bra mål, den ligger kanske 3 km från vårt hem. Så vi cyklade dit och åt vår medhavda matsäck :) Det var så skönt att sitta där i solen! Vid stranden befann sig också två fina svanar. Dom verkade inte vara rädda alls och det gjorde mig lite rädd istället så vi höll oss på avstånd. Men ca 15 m ifrån kom de, ibland burrade de upp sig, men mest simmade de i strandvattnet med huvudet under ytan och sökte efter småfisk kanske? Tyvärr hade jag inte kameran med, bara telefonen och jag kan tydligen inte flytta över bilderna därifrån till datorn.. hmm..
När svanarna började närma sig vårt "revir" tyckte jag att det var dags att fara vidare. Vi cyklade sen till "hotellstranden", och där var vi kanske en halvtimme, men dit ska vi inte fara flera gånger för några ungdomar som var där på stranden hittade en halv söndrig flaska i strandvattnet :/
På sena eftermiddagen for vi sen (denna gång med bil) till Munkviksstranden. Sonen vågade t o m doppa sig, men han hade nog sagt tidigare att han skulle simma och ville inte tro mig då jag sa att han inte kommer att göra det :D Ganska länge trivdes han nog med att vada där ändå. Det var inte något vidare varmt på den här stranden för den är inte lika skyddad som t ex Malmnäs.


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag blir så himla glad då ja läser dina bloggar!!
Du har ett hjärta av guld, då du beskriver ditt liv o leverne m dina barn o din sambo!! Jag e ju själv Pargasbo i det förflutna, så jag känner igen platser du beskriver, fast dom liknar sej inte 34 år senare. Men jag hoppas framförallt att du får dedär jobbet som du har sökt!!
Då du går på dendär intervjun, så e jag säker på en vinst för dej, men framför allt, referera till din nuvarande chef, för han har bara gott att säga om dej, de vet ja, o referenser e alltid bra att ha. Jag önskar dej o din familj all lycka o medgång i framtiden!
O det bästa med allt e ju att du har en fantastisk förmåga att "sälja" dej själv, missförstå mej inte. Du har en sådan förmåga att förmedla dej själv, att vem som helst blir helt tagen. LYCKA TILL I LIVETS LABYRINT!!
hälsningar 6ten

Jessica sa...

Jag blir lika glad för dina vackra ord, tack!