lördag 15 maj 2010

Hello Kitty

Idag, medan sambon var på träning i Åbo, for jag med barnen till Äventyrsparken. Det var riktigt roligt och tillräckligt svalkande var det också, trots att det är nästan mitt i stan. Fast ännu är det inte så mycket blad på träden och vatten fanns det inte i dammen och bäcken heller, dom som ansvarar för parken hade kanske blivit överraskade av sommarvädret dom med :)

När vi hämtat sambon for vi till Skanssi för att handla lite sommarkläder åt barnen och lite mat. Klockan var nog över 16 då vi for därifrån så vi bestämde oss för att skippa matlagningen och fara hela familjen till Cityterassen och äta istället. Våra barn börjar bli nästan vana vid restaurangätande ren ;-) Sonen tog hotdog, dottern franskisar med knackkorv, gubben tog franskisar med nugetter och jag tog en BBQ-hamburgare. Alla åt vi oss mätta, jag hjälpte dottern en aning med franskisarna, men det mesta åt hon själv. God mat, vinner nog Hesburger alla gånger!
Här kommer en bild på vad dottern plockade åt sig i H&M, alltså hon har själv valt både klänning och hatt :) Det är nog Hello Kitty som gäller nu (hon har bl a en lippis och gummistövlar från tidigare med temat). Och när man såg på de små flickorna i parken idag så 4 av 5 hade Hello Kitty lippisar :)
Hon blev lite besviken på kvällen då hon märkte att hatten inte har Hello Kitty logo :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var just precis den modellen mina flickor fick:) Dom var så lyckliga åt sina fina klänningar så jag ska vara snäll mamma och tvätta dom (igen) så dom kan ha dom imorron oxå:)
D.

Jessica sa...

Det var så kul då jag stod och tittade på klänningar och så kom hon med både hatt o klänning som hon hade valt själv, hatten hade hon på huvudet så det var bara att köpa, hon var så söt i den :) Mycket fina klänningar hade dom, jag skulle ha kunna köpt dem alla. Egentligen var det kjol jag var ute efter, dom hade för 4,95 (hade kollat i katalogen före vi for), men dem glömde jag bort. De är eg. mer praktiska än klänningar då man kan kombinera med t-skjorta el långärmat upptill.