lördag 27 mars 2010

Besviken

Det känner jag mig nu. Det blev ingen tjejkväll. Jag kan förstå att folk har annat för sig, men det som jag blev besviken på ren tidigare i veckan var att endast två personer tog kontakt och meddelade. Resten av svaren fick jag fiska efter.. t om dom som själva varit så ivriga och velat att jag ordnar. Och en har jag fortfarande inte hört av och har inte frågat heller. Skit i det. Hon enda som skulle ha kunnat komma ringde idag och frågade om dom får komma hela familjen istället och det passade ju bra när ingen annan ändå var på väg. Men så ringde hon på kvällen och sa att dom har fått magsjuka i huset så det gick inte sen heller.
I morse hade jag nog sån fiilis att jag inte skulle orka fara nånstans, men nu känns det lite tvärtom. När man en gång skulle haft möjlighet så finns det ingen som det passar för. Så jag får sitta här o blogga istället :D Tur så har jag vin i kylskåpet också :)
Men jag lovar och svär, det kommer nog att ta väldigt länge innan jag ställer till med någonting. Först ska man se att det passar en själv, och sen ska man försöka ordna med resten av familjen att dom kan fara nånstans och sen planerandet och inköp osv. Och sen ids folk int ens meddela (då jag t om bad om snabbt svar) så nog blir man så sur! Man kunde ju ha gjort något annat istället. I morgon tror jag att vi ska fara på bio till Åbo med barnen och sen och kolla in Myllysilta som håller på o rasar :)

4 kommentarer:

loppan sa...

jävla tråkigt me såndärna människor faktiskt, som dom int sku bry sig alls. Ja menar, man handlar ju, planerar, kanske städar, en massar för kvällen, o så...
Okej om man int kan komma som planerat, om man faktiskt har en slug orsak, men att int ens iddas meddela så fort man vet, d suger!
Hoppas du har d bra iaf, me ditt vin o din blogg :-)

Jessica sa...

Tack, jo jag har det bra :) Mina bekymmer är så enfaldigt små jämfört med många andras. Var just inne på bloggen Dolce Bambini.. den är nog för gripande och sorglig!

Anonym sa...

Sånt suger!
Min ena kompis skulle komma hit på ons el to, ännu har jag inte hört nåt av henne och idag är det ju lixom söndag. Samma var det här, hon ville komma med barnen o leka, men ids sen int ens meddela att dom inte kommer nån av dagarna.
D.

Linda sa...

Äh va trist! Nånting som också irriterar är när folk inte kan säga varken bu eller bä och man får känslan av att de väntar på ifall det sku komma nå bättre inbjudningar - sånt blir jag helt nipprig av!

Var det gott vin då ens? :)