tisdag 23 mars 2010

Mästerkocken i farten!

Ni kan inte tro vad jag har lyckats med idag. Eller nåja, den som känner mig så vet att det är ju precis sånt som jag är expert på. Idag har jag lagat hallonkvark utan kvark! (Hoppas mor drar på smilbanden nu)
Hur gör man? Jo man vispar 7 liter grädde i en stor bytta. 2 liter vispbar vaniljsås i en annan. Sen häller man vaniljsåsen i vispgrädden och smaksätter med hallonsylt. Sen öser man upp det och tycker att man har lite för lite, men får det att räcka ändå. När man håller på och städar undan märker man 3 x 5 l kvarkämbar som står oöppnade på bordet. Tyckte också att det smakade lite väl sött för att vara kvark, men tänkte att det berodde på vaniljsåsen (som jag vanligtvis inte brukar använda). Ok, men värre saker har väl hänt :D

8 kommentarer:

loppan sa...

Men men, d ble säkert gott ändå :-) hitta ni på nå nytt namn ti d, kvarg kanske e lite dumt.....;-P
kram

mamma sa...

ja, mor ler. Tänk, du är ju ett säkert bevis på att du inte blev bortbytt på BB. Fin idé Loppan - att hitta på namn till nya rätter.Semleplattor, skärningssås, saltfriare, särdelspannkaka, kvaniljgrädde..?

Anonym sa...

*fniss*
D.

Anonym sa...

haha, här e ju liv! hej,va häftit ;-)
h.chefen

Anonym sa...

Det e alltid lika roligt att läsa dina bloggar. Du har eh härlig förmåga att beskriva vardagsbekymmer,på ett alltid lika positivt sätt. Om man e sambo,mamma o yrkesverksam, e de solklart att det uppstår gnissel nu o då, o det tycker jag att du tacklar på ett härligt sätt. Fortsätt så!

Anonym sa...

okej!!!
den sista anonyma där, tycker jag att jag känner igen på skrivstilen??
farssan?
e de du?
okej,jessie, en bättre dag idag ?eller..
hoppas det,h.chefen,den där trötta...

Jessica sa...

Tack för din kommentar, anonym ovanför chefen :)

Anonym sa...

trötte chefen träffa mitt i prick!