lördag 13 mars 2010

Skoj med barnen

Halva dagen satt jag framför datorn och gjorde ingenting vettigt.. tänkte att nog måste man hitta på något med barnen för dom bara busade och höll på. Dottern har nån slags trotsperiod nu, hon lyder inte, hon säger emot, trotsar och surar för minsta sak. Och så retar hon gallfeber på sin bror så mycket hon hinner :D Och han är en riktig mamis som kommer och tjallar så fort det är något, eller ropar med riktig fegisröst "maaammmaaa" :D
Tänkte alltså att det här står jag inte ut med så bestämde mig för att prova med porkkana istf keppi och fara med dem till Hop Lop. Beslöt att ta sonens kompis med, för han har visst också fått hänga med deras familj nånstans han med och det är ju kul när man kan ställa upp och ta andras barn med, dubbel glädje liksom både för föräldrarna som får barnvakt och för barnen som ju får sällskap av varann.
Hade inte varit till Kaarina Hoplop förut (varför står det att det hör till Åbo på hemsidorna: Hoplop Turku/Piispanristi och Hoplop Turku/Myllyn alue, ingendera hör ju till Åbo!) och pojkarna röstade för Kaarina så vi for dit.

 Jag packade ner lite tidningar och kameran i väskan men när vi kom dit insåg jag att jag inte skulle hinna med nåndera, fick passa på lillfröken som till en början behövde lite tillsyn (och så står det ju att 1-4 åringar behöver vuxens tillsyn) fast hon är nog så pass framfusig att hon klarar sig bra. Till sist sa jag åt henne att jag sitter o dricker kaffe att hon hittar mig där och hon sa "ok" :) Så fick jag läsa dagens Turun Sanomat.
Att fota var nästan omöjligt för dom har ju sån fart på..

1 kommentar:

Anonym sa...

ser skoijigt ut,måst prova hoplop nån gång ;-)
hoppa på loppan hahaha.... ha de bra ida,allt ordnade sej,micke