tisdag 16 mars 2010

Kanske bättre idag

Dottern laryngit har övergått till flunsa. Hon har nysit hela dan och näsan rinner, kinderna är lite rosiga. Tror hon får bli hemma i morgon ännu.. men hoppas jag själv ändå får fara på jobb. Ska prata med gubben bara han kommer hem, beror väl lite på hur dom har det på sitt jobb också.
På morgonen förde jag sonen till förskolan och när vi kom hem fortsatte jag att sy på ett par collegebyxor åt dottern som jag hade börjat på igår kväll. Nu är de färdiga, det gick snabbt och sprättade bara en gång, gjorde en riktig amatörtabbe med mudden.. Brukar inte göra fickor på dotterns byxor så därför går det så snabbt och mönstret hade jag färdigt utklippt.
Nu har hon sovit dagssömn och tittar som bäst på Shrek 2, hon älskar Shrek-filmerna :) En annan favorit är Peter Pan, men hon är rädd för krokodiler så måste emellanåt "spola" lite då det kommer krokodil-scen :)
Annars har jag inte gjort något vettigt.. börjar vara i behov av en dusch snart.. Sambon hämtar sonen från förskolan tack o lov, så vi behöver inte ge oss iväg ut. Det har kommit mycket snö igen, suck..

1 kommentar:

Anonym sa...

meu lyser solen med :-)'
på riktit, titta uuut.,.,.,
ja ,a då jag syr får jag sprätta hela tiden, o en gång sydd ja 3 muffer på byxorna, haha...
ha de bra, hoppas vi syns på jobb imoron :-)
h.micke