söndag 28 mars 2010

Shopping-glädje i Åbo

Idag har vi varit till stan hela familjen. Medan sambon var med barnen på bio och såg Risto Räppääjä passade jag på att handla. Men vi hade så bråttom när vi for att jag glömde plånboken hemma (yllätys..) så fick nöja mig med gubbens kort istället. Inte så bra som det låter för jag fick gå två gånger och lyfta pengar och eg. räckte inte det heller. Först var jag till Clas Ohlsson och där köpte jag kestoleivinpaperi, det är så bra, men förstörde det förra då jag skar med kniv på det, inte så smart.. Annars är det bra då man inte behöver komma ihåg att köpa bakplåtspapper, har alltid hemma! Efter användningen tvättar man bara av det med diskborste och lite diskmedel. På samma ställe hittade jag också en fräsch flaska för tvål till badrummet :)


När jag kom ut från Clas Ohlson var det enkelt att traska in på Aleksi 13. Där hittade jag en passlig rock för våren, eg. en sån jag letat efter en längre tid :) Och den var på rea, bara 49 euro :) Köpte också en Esprit blus för 12,95. Och där tog sen mina pengar slut. Måste nog försöka hinna dit en sväng till, dom har Shopbailut (=readagar) till onsdag. Sen gick jag till Wiklund men där hann jag inte vara många minuter förrän sambon ringde och sa att dom hade kommit ut då sonen hade blivit så rädd för filmen. (Vet inte sen vad det var, men han klagade på det ännu när han skulle försöka få sömn). Sen körde vi via Myllysilta som håller på och rasa, men så mycket hann vi inte se då vi inte hittade passligt att stanna nånstans och måste följa med trafiken bara. Jag som gärna hade tagit ett foto.. Men här hittade jag ett.

Nu har jag suttit och skannat arbetsavtal som jag sen skickade till arbetskraftsbyrån. Det är så trist att sitta o skanna för det tar sån tid.. (Något skumt med avtalen, saknar eg. avtal för en dag i jan. fastän jag har jobbat och fått lön).

3 kommentarer:

Anonym sa...

ola! trevligt med schoppning :-)
själv tog jag en böter igår, för att tala med loppan i telefon ha,ha...
trevliga poliser,inget att klaga på, man har ju bara sej själv o skylla ;-(

loppan sa...

skyll på mig sen......:-P

Anonym sa...

int skylld ja ju på dej reee...
observera: man har ju bara sej själv o skylla.
;-)