fredag 26 mars 2010

Fredagskalja

Nå nu får jag äntligen ta min fredagskalja :D Dagen har varit ganska bråd.. till att börja med hämtade jag båda ungarna, var hemma kl 15, sen bar det av till frissan med dottern till kl 16. Hon satt riktigt snällt och orkade just och jämt tills det var färdigt. Sen kom det in en annan kund och frissan bytte ett par ord med henne och under tiden rev dottern bort "förklädet" (eller kåpan eller vad det nu kallas) och steg upp :D Dyrare tycks det bli bara för varje gång, nu kostade det 15 euro, tror det var 12 förra gången och gången före det säkert ännu mindre. Nåja, det är inte så ofta och sonens och sambons hårklippning är gratis :)
Sen for vi och hämta mommo så hon skulle få sin bil tillbaka, äta mat och så i bastun kl 18-19. Nu är barnen i säng och bykmaskinen är på, tänker inte göra nånting mer idag. Säkert ganska tidigt i säng ändå så jag orkar vakna med barnen i morgon, jag bad dom att inte vakna före 7.30 åtminstone :D

Ja förresten så var jag på allergitest idag och det visade nu inte så mycket, jag var väldigt skeptisk till det från början också för inte testade dom så mycket sånt som jag har funderat på. Men räkor och kiwi kom det nu fram. Kiwi har jag aldrig tyckt så mycket om, tycker det är ganska surt.. men räkor älskar jag och kommer att fortsätta äta tills jag får någå anfall av det, hittills har jag nog inte märkt någon reaktion alls.. så kanske humbug alla test som min far skulle säga :D

Inga kommentarer: