tisdag 30 mars 2010

Våren är här!

Det är den, för idag har jag tagit årets första cykeltur! Det gick riktigt bra, fastän det ställvis nog var så mycket snö och slask att jag måste leda cykeln. Jag var och hämtade dottern från dagis, hon är nu 2 veckor i reserv-vård på ett annat dagis då hennes egen tant har semester och det ligger lite längre ifrån, så jag tänkte att hon nog inte orkar gå hela vägen hem. Hon verkar trivas bra på det här dagiset trots att hon aldrig har varit där förut, men tanten är bekant tack och lov.
Ibland undrar jag om hon ändå borde flytta till dagis eller gruppis till hösten, men undrar då om man får plats där man skulle önska, dvs så nära vårt hem som möjligt. Visst har hon det bra där hon är hos sin dagmamma, men i höst är hon ju ren 3½ och kanske det blir trist där då säkert alla andra barn kommer att vara yngre än henne. Hmm..

Inga kommentarer: