onsdag 17 mars 2010

SUR!

Jävla sur över att jag flexar så långt det bara går och sätter mig själv i andra hand (jag är bara sån)  men blir inte bemött på samma vis. Varför gör jag så då? Jag kunde väl agera skitstövel jag med, men det skulle vara jobbigt att leva ett sånt liv.. jag vill att alla ska ha det bra. Är det jag som inte hänger med i nutiden? Ska man vara ett pisshuve och tänka bara på sig själv, är man mer cool då? Sorry då är jag inte cool..

När man en gång kommer med förslag över hur man själv skulle vilja göra någonting, hur det skulle vara bäst för en själv och sin familj att gå till väga nä då är det fritt fram för andra att kritisera och kasta skit utan att ens försöka förstå och sätta sig in i situationen. Som nu. Har jag bett om att få bli hundvakt? NÄ. Har jag ställt upp som hundvakt trots det? JA, det finns väl int nån annan som kan göra det men att sen ännu få skit av tredje part för att jag önskar att dom skulle kunna komma lite emot pga detta DET kan jag int förstå. Nä sidu då blir man sur och har verkar inte ha förståelse och anser att man tänker typ bara på sig själv.

Sur också på att när barnen är i säng, gubben har kommit hem och man skulle typ ha tid för sig själv eller tillsammans o si på tv o sånt, nej då kommer man på att man ska måsta duscha o tvätta håret o allt skit som tar en massa tid, borde ju i säng i tid också om man ska ligga vaken igen. Men i ilskan måst jag blogga istället :D 
Att dricka vin hjälper int nu för det försämrar sömnen, faktiskt sant!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter såå bekant allt du skriver, sant vad du säger med om att dricka vin och inte sova, det är ingen skaplig sömn.. kära lilla Lion,man är vad man är! det är på gott och ont, du är på gott ;-)
att vara snäll, det går inte att "jobba" bort utan man är det i kropp och själ, i långa loppet blir du mera ihågkommen som den du är,snäll och omtänksam,micke

Jessica sa...

Tack ska du ha, så snällt sagt :)