torsdag 18 mars 2010

Packa väskan

Jag borde börja packa istället för att sitta här o blogga ju.. (konstigt hur man prioriterar? :D) Åtminstone har jag tvättat lite strumpor så hoppas det nu finns kläder i skåpena så vi klarar veckoslutet och början på nästa vecka. I morgon bär det iväg till Borgå, ska lite fira min far som fyller jämt. Egentligen blir det ingen fest nu, eftersom han bor på en holme och det är svårt i synnerhet för äldre personer att ta sig dit den här tiden på året. Is lär det nog finnas ännu, men jag är nog alltid lite rädd... hatar att gå över isen! Dessutom kommer det att vara mörkt när vi kommer fram så i skenet av ficklampor får vi traska :/ Hoppas det skulle vara månsken, men nog ska det väl snöa i morgon kan man tro..
Nog blir det säkert riktigt roligt ändå, fastän morgondagen kommer att bli hiskeligt lång. Väckningen blir väl 5.30 (som idag) och framme är vi knappast före kl 20, tror inte vi kommer iväg före 16.30 (det brukar gå så att om vi planerar att starta en viss tid så tar det ännu en timme efter det..)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska ni gå över isen i mörkret? Usch då:( Jag är livrädd för is! Ha en härlig minisemester:)
Diana

Anonym sa...

det låter ju riktigt myysigt,traska över isen med ficklampor :-)
ni ska ha det trevligt i borgo,.., micke