tisdag 16 mars 2010

På jobb i morgon

Och måst säga det nappar just int alls för stunden. Delvis vill jag gärna på jobb (man tappar nerverna här hemma ibland) men annars har man ganska bra lyckats glömma hela stället :D Har varit en skön minisemester på ett vis, fastän man ju ändå varit bunden här hemma, men vi har tagit det lugnt. Dottern har nog sett allt för mycket på dvd.. det är det hon vill göra, har nog försökt hitta på annat också.. är detta ett tecken på att hon fått titta för mycket? Hon är helt annorlunda än sonen, han var säkert 4 år innan han orkade se på en hel tecknad film, dottern har orkat sen hon var 1 år och gillat.

Vi har också blivit hundvakt. Mamma är på resa till Italien. Idag ringde dogsittern att dom inte klarar av hunden, besvärligt med rastandet då hon hatar att bli påklädd koppel och hon biter i kopplet då man är ute (inte har jag märkt det så ofta..). Har också förstört en sele.. Plus att hon ju nog kan få sina "anfall" ibland. Så nu är hon här, har legat lugnt på mattan mestadels..hoppas hon känner sig trygg.  En handske har hon hittat men vi gjorde bytesaffär mot en brödsmula:) Ibland morrar hon och skäller då hon hör ljud från trappan, hoppas man inte får hjärtsnyrp i natt..
Morgondagen går ok, sen får vi fundera, men nog ska det ordna sig (tröstande ord åt mor om hon läser här).

4 kommentarer:

Anonym sa...

aaa men faan,stackars hund, vad gör ni med den :-) haha...
den vänjer sej ju, int tar det många dagar, nice tough att du kommer på jobb i morron;-)

Jessica sa...

i morgon får den vara hemma med gubben (shit nu skäller den igen..) men på torsdag för jag den säkert hem till sitt eget hem på morgonen o så hämtar vi hit den på em. Borde man gå o sova nu så man orkar va pigg i morgon? :D

Jessica sa...

DEN vänjer sig, men om VI vänjer oss är en sak, beror på hur mycket den hinner äta upp här :D

mamma sa...

Hej, hemma igen! Tack så oändligt för hjälpen! Ja det må du tro, det lugnade mig att höra att ni tagit hand om doggen utan större förskräckelse. Första natten sov jag dåligt, kändes som om jag måste direkt hem!Inte hade jag alls tänkt besvära er med hundvaktandet i det här skedet, 1-års valp som hon ännu är. Och ni har också annars så mycket program. Dogsittern verkade van och lugn, men visst var jag lite orolig. Därför kollade jag hundhotell och allt möjligt. Antar att hunden blev stressad - på ett annat sätt än hon blir av att jag ofta har för lite tid för henne. Roligt att det gått bättre hos er- det var också tanken från början att ni skulle ha glädje av henne ibland. Så skönt att hon inte behövde till hundhotell!
Nu har hon varit ut ett par länkar, lekt och bråkat, ätit, suttit länge stilla på trappan, sover nu som en sten! Livet börjar bli normalt. Lite som med ungar :-)