torsdag 25 mars 2010

Dagens ros

Dagens ros vill jag ge min chef, som har så vacker talat för mig för sin egen chef och försäkrat att jag har jobb ännu i framtiden. Det såg lite dystert ut igår, fick veta att det ska börja en ny arbetare i vårt kök ren nästa vecka (överflyttat från en annan enhet) och jag tänkte att i värsta fall betyder det början på slutet för mig och inget behov för vikarier mera. Drömmen om resa och skrotbil till kras.. Men så blir det nu inte och han har talat för att jag har yrkeskunnighet och utbildning vilket den andra personen inte har, så denna kommer bara att bli en extra resurs! Känns bra!
Dessutom hjälpte han mig idag i värsta brådskan så vi fick maten iväg i tid, fick lite bråttom.. så tack för det också!

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja,vetdu,jessie:-) jag har inte blivit såhär rörd på ett låååångt tag skall du veta,du är så snäll, och det värmde riktit redigt dethär, kramar chefen :-)

Linda sa...

Skönt med smarta och uppskattande chefer! Blev nu på mammaledigt så jag slipper se på min eländiga chef på en tid. :)

Anonym sa...

Vad roligt! Grattis, gumman!
Kram, Diana

Anonym sa...

De e ju roligt att allt ordnar sej på bästa sätt ur din o chefens sida. Nu kan du ju fortsätta att knega o spara till både bil o resa. Hoppas att motivationen för jobbet oxå gick domdär 200% opp igen (som du miste för ett par dagar sen). Så slutet gott o allting e frid o fröjd! Hälsn.
6ten

mamma sa...

Vad roligt att höra!Tummen upp för chefen! Det betyder mycket för motivationen, humöret och orken både på jobb och hemma om man inte hela tiden känner sig osäker på om och när man har jobb eller inte. Av egen erfarenhet vet jag att vikarier är guld värda! Det är du förresten annars också! Kram, mamma

Jessica sa...

tack tack så det späds på med beröm och fina ord nu här :)
Och chefen får många tummen upp :D

Vikariat är ok då de är långvariga, men skulle vara så småningom kiva med sommarsemester, när ska man annars göra allt kiva med barnen som dom ska komma ihåg som vuxna? Jag har jobbat precis alla somrar utom då jag har varit mammaledig, men då har man inte haft råd att fara nånstans :( Men denna sommar ska jag ta en vecka ledigt, hoppas det går att ordna!