onsdag 31 mars 2010

Trotsålder from hell!

Alltså vilken kväll! Jag som tänkte att jag går in för Fanta, men nu blev det nog ett glas rött ändå! Jag har varken druckit kaffe eller läst tidningen (nå det är sällsynt ändå) knappt gått på vessan denna kväll då ungarna bara busar. Är den ena lugn så ärtar den andra upp den o tvärtom. Dottern är värre, jag får spader! Hon fnittrar och busar och gör otyg precis hela tiden. T ex kan hon ha som dille att sitta och upprepa ett o samma ord typ 50 ggr i rad, sen kanske hon har lite paus och så fortsätter hon igen, antingen med samma ord/namn eller så tar hon ett annat som variation. Och otygen är int så ofarliga dom heller, därför vågar jag inte gå på vessan. Hon kan t ex ta dammsugarröret och springa omkring med det, kan lätt ställa till skada med sånt, nåja jag satt ju undan dammsugaren, men så tar hon nästa verktyg.. *suck* Håhå, nu ligger dom i sina sängar men jag hör hur hon hoppar från sin säng till golvet, gång på gång, gotta go..

1 kommentar:

mamma sa...

Verkar som om man skulle ha upplevt något liknande ett antal gånger.Då skapandet är på topp, går inte att stoppa,lite farligt -men det finns ju en vuxen i närheten -man kan känna sig ganska trygg i sin vilda lek. Oj vad det var roligt att riva ut allt från skåpen och gömma sig, möblera om för "inte röra golvet", bygga koja av de bästa sängkläderna,vara ute i snön tills allt var vått, gå på svag is på vattenpottarna! Sen var det lugnt någon dag igen..kanske.